Thursday, April 9, 2009

Ini adalah Satira (2)


" macam mana nak bagi semua orang puas hati? apa yg gua kene ubah? teruk sgt ke gua ni? "

gua senyum je sambil habiskan daging yang tgh gua kunyah, gua tak jawap, sbb gua rasa dia nak gua dengar je , tak perlu bagi jawapan.

tapi dalam hati gua ,

" nak ke lu ubah diri lu semata2 utk orang lain? jangan bai. "

............................................................................................................................................................

budak tadi datang ke gua sambil bawa layang2 yang dikejar tadi, bersama orang lain,

" ni layang2 nya , nampak ? cantik tak? "

cantik , terlalu cantik, nak je gua amek buat gantung kat dinding bilik,

" ni siapa? "

gua tunjuk budak lagi satu ,

" ouh, dia pun kejar layang2 gak tadi , tapi layang2 dia putus, skarang kitaorang nak carikan dia layang2 baru "

ok , lu dengan dia boleh sila lari laju2 semula sekarang.
cuba cari layang2 baru tu gua nak tengok.

2 comments:

Jiji said...

tapikan ko, kalo asik jadi layang-layang putus tali cemano??

sangkut kan aje la kan?

nodadosa said...

layang2 putus tali kene letak dlm stor :p